Doomsday, black angels, death by suffocation, wailing… Patricia Kopatchinskaja, Camerata Bern and BernVocal have come together to create a theatrical concert programme incorporating Russian composer, Galina Ustvolskaya’s «Dies Irae».
Giacinto Scelsi (1905–1988): «Okanagon» (1968)
Heinrich Ignaz Franz Biber (1644–1704): «Battalia à 10» für Streicher und Cembalo (1673)
George Crumb (*1929): Ausschnitte aus «Black Angels: Thirteen images from the dark land» (1970)
Patricia Kopatchinskaja (*1977): «Asphyxia» für Violine, Streicher und Klavier (2020, UA)
Antonio Lotti (ca. 1667– 1740): «Crucifixus» à 10 (1717–19)
Die sieben Posaunen
John Dowland (1563–1626): «Lachrimae antiquae novae» (1604)
Galina Iwanowna Ustwolskaja (1919–2006): «Dies Irae» Komposition Nr. 2 für acht Kontrabässe, Holzwürfel und Klavier (1972/73)
Gregorianischer Choral: «Dies Irae»
CAMERATA BERN
Patricia Kopatchinskaja, Konzept / Leitung / Violine
BernVocal
Fritz Krämer, Leitung
Anton Romaniuk, Klavier / Cembalo
Käthi Steuri, Marya Krykov, N.N., Kontrabass
N.N., Posaunen
Lea Hinden, Regieassistenz
Markus Güdel, Lichtdesign